A világ befektetőinek bizalma akkor omlott össze igazán első alkalommal, amikor az addigi csődrekorder Texaco-ra gyakorlatilag ráduplázva, az Enron energetikai óriás csődvédelmet kért 61 milliárd dolláros tartozása miatt. A botrány nyomán a cég elnökhelyettese öngyilkosságot követett el. A vizsgálat a vállalat ellen még mindig folyik. Később napvilágot látott a hír, hogy az Enron adósságainak eltűntetésében a világ két legnagyobb bankja, a Citigroup, és a JP Morgan Chase is tevékeny részt vállalt.
* nem biztos, hogy van ilyen szavunk, a pimp minden esetre szőrmebundát, sok aranyat, lila kalapot viselő, sétapálcás lumpen szivar, akinek a hátterében James Brown azt rikoltja, hogy gerappa.
Koronka József: Utazás a régi Európa romjai felett 2836-dik évben - Egy névtelennek irományai között találtatott levelei szerént, 1837
„A hatvanas években az Island Records elhatározta, hogy felhasználja a raszta vallást Bob Marley marketingjének erősítésére. Annyira bejött a dolog, hogy a két külön fogalom ma már szinonima értékű sok ember fejében. Tisztán emlékszem az 1974 előtti évekre, amikor a raszta vallás és a reggae két teljesen különálló dolog volt, semmi közük sem volt egymáshoz. Abban az időben a hippikultúra erős hatást gyakorolt a zeneiparra. Amerikában a „proud to be black” és a „back to nature” mozgalmak hihetetlenül népszerűvé váltak, Bob pedig eléggé belement ebbe a raszta dologba. Nézd meg a dreadlock-al rohangáló európai fiatalokat, szerintem nem igazán értik, hogy miről is szól ez az egész.” A világ legismertebb dub-reggae producere, az Őrült Tudós az intro fesztivál keretein belül rendezett budapesti partija után egy kényelmes nyolcadik kerületi szállodában adott belassult interjút a Kultplaynek.
Ékszeres zacskókba töltött, festett csempemaradványok, negatívban megrajzolt kompozíciók falra stencilezve, mozaik, ceruzarajz, furcsa stukkók és fekete fémszobrok: Urban art kiállítás nyílt csütörtökön a Kulplungban az Antropos.hu és a Y.E.A. (Youth for Europe Association, páneurópai ifjúsági szervezet) rendezésében. A tárlat egyik sztárja a berlinben élő képzőművész, Kim J. Köster, aki főleg fotográfiában és graffitiben utazik. Képein lerobbant nagyvárosi házrészletek, utcaképek és falrajzok keltenek borongós urbanjungle hatást. A német mester mellett a kiállítás látványos darabjai Noi Morei díszes, utcára szánt falicsempéi és Sánta János Botond grafikái, szobrai. Az Antropos főszerkesztője, Kovács Péter érdeklődésünkre elmondta, hogy jövőre a magazin havonta szervez hasonló kiállításokat és partikat az ifjusági szervezettel karöltve. A rendezvény szombaton partival folytatódik a Király utcai Kuplungban. Ott voltunk a megnyitón, kattintson a képekhez!