Ütős plakáttal a klímaparáért

Szerencsésebb történelmű országokban komoly társadalmi vita zajlik a klímaváltozásról, a fosszilis energiahordozók kiváltásának problémájáról, és a megújuló energiaforrások sürgető alkalmazásának kérdéséről. Itthon persze illik leszólni a globális felmelegedésről szóló diskurzust. Azt illik mondani, hogy: "Egyszer ilyen tél van, máskor meg olyan", meg "Egyáltalán nem biztos, hogy...", meg "Monnyon le!" Mit nekünk ENSZ határozat, meg EU felmérés, és hasonlók.

A fejlett országokban társadalmi célú hirdetések is készülnek a lakosság mozgósítására, ilyenek, mint a milánói Grey ügynökség csudajó plakátja:



Ide kívánkozik még a Time magazin 2006-ban megjelent terjedelmes melléklete is, melyben a hetilap pontokba szedett tanácsokat fogalmazott meg saját háztartásunk energiafogyasztásának csökkentésére. A hét lapozásnyi cikk elkészítésében természetesen részt vett a lap illusztrátorokból és grafikusokból álló art team-je, a globális tudósítói hálózat és a világ legjobb szabadúszó sajtófotósai is. Újságírás, ahogy mi nem ismerjük.

A vizuálisan szerényebb online változat az argentín Andokban húzódó Upsala Gleccser 1928-as és mai állapotáról készült összehasonlító képpel jelent meg:

space night rockers | 2008.01.25. 20:38 | link | Komment | Megosztom

reklám green

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.