"Imádom a limitált szériás cuccokat" - interjúnk a ThinkGeek PR főnökével

Imádja a kapszulás japán akcióbabákat is, kedvenc tárgya mégis egy USB bakelit lemezjátszó. Cége naponta 1000 online vásárlást bonyolít, legdurvább termékük az Internet Kacsa volt, egy felnőtt bili, hogy ne kelljen vécére menni netezés közben. Exklúzív villáminterjúnk a ThinkGeek.com marketing igazgatójával, Shane Peterman-el.

Miért viselsz maszkot a képen, amit küldtél?

Hát...megpróbálunk valamennyire anonimitásban maradni, hiszen a ThinkGeek nem rólunk szól, hanem a termékeinkről. A kép egyébként valóban rólam készült.

Magyarul a „geek”-et sokan „kockának” fordítják. Te hogyan definiálnád a kifejezést?

Azt hiszem, a „geek” kifejezés sokkal többet jelent, mint a sztereotípia, amit az emberek többsége gondol, amit a filmekben, meg a tévéshowk-ban is láthatunk. Szerintem a geek olyan fickó, aki nagyon komolyan érdeklődik, elhivatott egy terület, vagy szubkultúra iránt. Ez nem feltétlenül a technológia, vagy a számítógépek világa, ahogy a legtöbben tartják. Vannak zene geekek, film geekek, videojáték geekek, stb.

Meg van ez a retro vonal is, nemigaz? Régi Tetris, Pac Man, steampunk pendrive, és a többi...

Hát, igen...gyorsan változik a világ, nem lehet megmondani, hány év alatt válik egy tárgy retrová, kultikus ikonná, meg azt sem, hogy melyik éli túl a saját korát, és melyik nem. Ha az emberek ránéznek egy régi cuccra és azt mondják „Ó, igen, erre emlékszem!” – na akkor tudjuk, hogy a nosztalgikus élményüket másokkal is megosztják majd, akik ugyanazt a tárgyat, vagy programot használták és szerették annak idején. Ez olyan, mint egy nosztalgiabuli, az emberek egymásra mosolyognak és azt kérdezik: „emlékszel? Ezt nyomtuk ’94-ben...” A „geek kultúrában” erősen jelen van a gyökerek, az előzmények, a korábbi verziók tisztelete. Ha valaki például nagy videojáték-fanatikus, az biztosan elismerően beszél majd arról, milyen forradalmi volt a Pong a maga idejében, hiszen azzal a programmal kezdődött minden.
Amíg vannak olyan emberek, akik tiszteletben tartják a mai gadget-ek elődeit, felnőttként is szeretnek játszani, és jó szívvel emlékeznek a gyerekkorukban használt dolgokra, addig ez a szcéna élni fog.

Hogyan döntitek el egy termékről, hogy veszik-e majd vagy sem? Létezik valamilyen „geekness faktor”, ami alapján mérlegeltek?

Amikor egy új terméket találunk, egyszerűen feltesszük magunkban a kérdést, megvennénk-e a cuccot otthonra. Ha a válasz igen, a termék azonnal a kínálatunkba kerül. Olyasmit nem árulunk, amit a cégnél a többség nem támogat. Mivel a csapatban mindenki geek, igazából elég jól tudunk mérlegelni, azt hiszem.

Hány vevőtök van naponta?

A ThinkGeek péntek 13-án indult augusztusban, 1999-ben. Fogalmazzunk úgy, hogy NAGYON SOK termékünk van, a lista folyamatosan változik. Átlagban 800-1000 vásárlás történik naponta a rendszerünkön keresztül, szóval az évek alatt eladtunk már jópár kacatot.

Mi volt a legőrültebb tárgy, amit valaha eladtatok?

Volt egy pár az biztos, de legdurvább kétségkívül az Internet Urinal nevű termékünk volt. Biztos emlékszel, ez egy ilyen műanyag kacsa volt, amit az íróasztalod alatt tarthattál, hogy az internet előtt eltöltött számtalan óra közben még a fürdőszobába se kelljen kimenned. Nos, igen. És el is adtunk belőle jónéhányat. Vannak még kedvenceink, például a , Marshmallow Shooter, de ezek a közelébe sem érnek az internet bilinek.
Most van néhány titkos favoritunk is, amiket egyelőre atombiztos bunrerekben őriztetünk, és nagyon sokat várunk tőlük. Az egyik ilyen a Personal Soundtrack Shirt. Ez először áprilisi tréfa volt csak, amikor kitettük az oldalra, de annyian akarták megvenni, hogy hamarosan valóban kapható lesz a boltunkban.

Személyes kedvenced?

Én abszolút zenegeek vagyok, számtalan bakelitem van otthon, szóval imádom az ION USB lemezjátszónkat. Szeretem a limited edition japán akciófiguráinkat is, a Mario Kart távirányítós kisautókat, meg a Nightmare Before Christmas világító kulcstartókat is. Sajnos mindenre bukom, amit kis szériában gyártanak...

A ThinkGeek webshopot 1999-es indulását követően nem sokkal megvásárolta a világ legnagyobb szabad forrású szoftver fejlesztő bázisa, a Kínában betiltott SourceForge.net, amihez a Linux.com és a Slashdot techhíroldal is tartozik.

razo | 2008.07.31. 12:56 | link | 5 komment | Megosztom

web kult interjú geek

ddd 2008.07.31. 13:40:59

Már nálunk is valami hasonló: www.bigyoshop.hu/

boka 2008.08.04. 14:58:57

gratula az interjuhoz!

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.02.19. 17:19:26

Hehe, geek. Bevallom, több hasonló bolt közül ők is példaképek, bár amikor mi megcsináltuk itthon a saját hasonló jellegű webshopunkat, akkor még nem láttam az oldalukat. De azért nem rosszak ők sem :)))

achavall 2010.01.24. 23:23:59

Sziasztok, megírnátok nekem hol lehet elektromos gitár thinkgeek pólót kapni Magyaro-on? Ha lehet egyáltalán.
SÜRGŐS lenne, egy 12 éves kissrác szülinapjára.
A mail címem tanett@t-online.hu
Köszönöm előre is:))

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.