Autódivat: Fehér Amerika, fekete Európa

A DuPont Automotive meghívására kelet-európai újságírókkal közösen tanulmányozhattuk Düsseldorfban és Wupperthalban az autófényezéssel is foglalkozó világcég gyártási folyamatait. A cég által szervezett „Color-show” alkalmával bepillantást nyerhettünk abba is, hogy milyen trendek érvényesülnek a színválasztásánál az új autók esetében. Megtudhattuk azt is, hogy a DuPont olyan fontos talpköveit rakta le az európai kultúrának, mint például a nylonharisnya vagy a teflon. A világ kedvenc autószínei - összeállításunk a túloldalon!

Mialatt Cecilia Stroe, a román Descopera szerkesztője a DuPont nanotechnológiai szakértőjével készített interjút a cég wupperthali fejlesztőközpontjának teraszán, az alattunk fekvő mesterséges tóba bámulva azt próbáltam eldönteni, hogy a vízen látható vadkacsák élnek-e? Miután fejbedobtam őket zsemledarabkákkal és még mindig nem mozdultak, a kérdést eldöntöttnek tekintettem és besétáltam abba a terembe, ahol a cég által használt legdivatosabb színekről kaphattam tájékoztatást.

 

A DuPont új színekért felelős szakembereitől megtudtuk, hogy már nem az ezüstszínű autók a legnépszerűbbek. A silver három évig töretlenül uralkodott a világ autóiparában: most már csak a középkategóriában adják el a legtöbb új autót ezüstre fényezve a kereskedők.

És most nézzük, mik a legújabb trendek a különböző országokban, kontinenseken:

Európa feketébe öltözik, legalábbis a Dupont felmérése alapján: az új autók közül minden negyedik fekete színű, ez a legnépszerűbb választás a luxuskategóriában, a középkategóriában, a sportautók között és a terepjáróknál is. A feketét az ezüst követi, de nagyon jön előre a sötétszürke is, Európában ma ez a harmadik legnépszerűbb autószín.
Észak-Amerikában összességében a fehér már átvette a vezetést az évek óta futó ezüsttől. A „silver” még tartja magát a compact/sportautók körében és a középkategóriában, de a többi szegmensben már egyértelmű a white előretörése.

Az USA-ban és Kanadában – Európával ellentétben - szintén nem elhanyagolható a piros választása, a népszerűségi listán csak a fekete, a silver és a fehér előzi meg. Mexikóban szintén a fehér vezet, de a piros szín itt még az USA-ban tapasztaltaknál is népszerűbb. Japán is valamelyest az észak-amerikai trendet követi: ha luxusautó, akkor fehér, de a japán kispolgár még mindig a silverben érzi jól magát.

Végül nézzük a silver nagyhatalmakat: még mindig sokan osztják a fémes lelkesedést a világban, – talán az Enterprise űrhajó dolgozik itt a középkorosztály tudatalattijában -  összekapcsolva a modernitást és komfortot a hideg - ezüst színnel, amely megcsillantja annak lehetőségét, hogy küldetésünk alatt baráti kapcsolatot alakíthatunk ki a Föld és más bolygóközi fajok között.

Itt van például Kína, ahol a legtöbb új autót még mindig silverből adják el, vagy Brazília, ahol szinte nem is adnak el mást (34%). A legdurvább „Star Trek” hívők pedig a dél-koreaiak, náluk az új autók 39%-a ezüst színű.

GP | 2008.09.25. 16:06 | link | 1 komment | Megosztom

gadget divat design

Angie 2008.09.26. 15:53:40

Arra lennék kíváncsi, hogy vajon mikor lesznek többféle színű autók? Mint a Mini teteje más színű, mint a többi része. Ehelyett "Európa feketébe öltözik" ez elég kiábrándító...

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.