Bréking is lehetne akár a hír, miszerint az NBC elindította első online only sorozatát, a Gemini Division-t, Rosario Dawson-nal a főszerepben. Forradalmi lehetne a lépés, hiszen a Joost és a többi webtévé alacsony költségvetésű epizódjaival és miniklipjeivel ellentétben ez a sorozat igazi televíziós büdzséből és apparátussal készült, igazi szupersztárral a főszerepben: 50 webizódon keresztül követhetik az amerikaiak a szexi űrhajóslány kalandjait.
Az NBC azonban köszöni, nem robbant médiapiacot, hanem földrajzilag korlátozza a hozzáférést a produkcióhoz, kizárólag amerikai IP címről lehet követni az izgalmas eseményeket. Nyilván felkészületlen a piac, nyilván vannak szabályok és törvények és gazdasági megfontolások a megszorítás mögött, az ember nem szokott országos televízióból csak úgy globális televíziótársasággá válni. Ilyen nagyot lépni egyszerre nem lehet, legfeljebb mondani szokás, de ez már egy másik terület, a politikai kommunikáció világa, amitől hányunk, varrjuk is el ezt a szálat most gyorsan.
Amikor az NBC amerikai IP címre korlátozta az új sorozatát, lényegében szándékosan kihasználatlanul hagyta saját lehetőségeit, és ez itt az igazán érdekes. Az új média világában, az új évezred technológiájának korában ilyesmit nem szokás csinálni. Ha technlológiailag lehetséges, azonnal lép valaki, mielőtt más tenné meg helyette. A felgyorsult fejlődés felgyorsult piacot is eredményezett (amivel egyre kevésbbé tud lépést tartani a keresleti oldal). Az NBC megtehette volna, hogy több százezer új, külföldi nézőt szerez webes sorozatával, ezzel jelentős bevételre téve szert. A Gemini részleg az angolul beszélő magyar internetezők körében egyből előlépett volna a Született Feleségek, vagy a Lost vetélytársaként anélkül, hogy egy fillért fizetnénk a kábelszolgáltatónak a csatornaválaszték bővüléséért. A sorozat készítésekor ráadásul több, a globális piacon is jelen lévő céggel kötött szerződést az NBC. Bújtatott reklámokban jelenik meg a Cisco, a Microsoft, az Acura, a UPS valamint az Intel is a Centrino 2 processzor márkával. A terjesztés számos amerikai digitális tévétársaság rendszerén (Comcast, Time Warner Cable, Verizon FiOS, Dish Network), valamint olyan platformokon, mint az Amazon Unbox online videotéka, vagy a Microsoft Xbox Live! és a Zune - történik.
Azzal, hogy a tévétársaság mégsem a globális piacra dobta a sorozatot, a médium természetével ellentétben cselekszik. Az interneten nincsenek földrajzi határok. És még csodálkoznak azon, hogy virágzik a torrent siteok underground birodalma. Mi is nézni fogjuk a sorozatot és ebből az NBC-nek egyetlen dollár haszna sem származik majd.
Érdekes időket élünk, folyik a régi és az új gazdaság harca, most éppen ott tartunk, hogy senki sem szeretne kimaradni a jóból, miközben nem nagyon tudnak élni a hirtelen megnyíló lehetőségekkel még a legnagyobbak sem. A hagyományos televízió behozhatatlan hátránya az internettel szemben épp az ingyenes disztribúció lehetősége, ez úgy tűnik még egy ideig kihasználatlan marad. Ami biztos: már nem sokáig.
Via: Wonderland