Különleges gomba érkezett az IKEA marketingosztályára

Megszoktuk az elmúlt években hogy a svéd bútormulti néhány éves lemaradással és látványosan olcsóbb kivitelben, de azért követi a formatervezési trendeket. Egy BoConceptben kapható, félmillió forintos designercsillár például jó eséllyel köszön vissza az IKEA-ban a következő szezonban, harmincezerért, papírból.

A bolygó civilizált országaiban egy ideje a biomechanikus formatervezés hódít: elképesztő plasztikformák és számítógépes algoritmusokban kiszámolt organikus csápok keverednek  szigorúan bio anyagokkal a legtrendibb használati tárgyak piacán. Az IKEA merész önállósággal lépett tovább, úgy tűnik új, különleges gombaszármazékok ékeztek a cég kreatív részlegére.

Az IKEA mosolyfakasztó szokása, hogy fotókon mutatja meg furcsa nevű, olcsó tömegcikkeinek tervezőit, új minőséget kapott. Eddig, amikor a szőke hajú, fekete szarukeretes szemüvegben mutatkozó, botoxmentes ötvenes tervezőasszonyok képeit nézegettük, mindig arra gondoltunk, hogyan mutathat ez a meló a portfóliójukban. "Oké terveztem az IKEA-nek is csíkos poharakat, de mondjuk elég jól fizettek érte" - állhat a CV-ben. Hát a helyükben mostantól büszkék lennénk. Varázsgomák hátán felküdni, festett erdőben egy ágon lábat lóbálni, bambuszfraktálokon ugrándozni olyan dolog, amiért kétségkívül megéri tömeggyártott termékeket rajzolni.

Fél délutánunk az új IKEA PS kollekció oldalainak nézegetésével telt, ami talán érthető, ha eláruljuk, hogy van benne Super Mario Galaxy-ból lopott pitypangpihe utazás, OSX Leopard termékválasztó kezelőfelület, az indiai népművészet inspirálta GULLSPIRA faliszőnyeget pedig egy papírmasé róka mutatja be.

razo | 2009.05.16. 11:42 | link | Komment | Megosztom

design

h i r d e t é s
CriticalMass 2008.04.20.